Сучасний вчитель як провідник змін
Сучасний вчитель як провідник змін

Поділитися новиною:

Сучасний вчитель як провідник змін

Реформування освіти в Україні є частиною процесів оновлення освітніх систем, пов’язаних із визнанням значимості знань як рушія суспільного добробуту та прогресу. Ці зміни стосуються впровадження Концепції „Нова українська школа”, створення нових освітніх стандартів початкової школи, оновлення й перегляду навчальних програм, змісту навчально-дидактичних матеріалів, підручників, форм і методів навчання.

З 1 вересня 2018 року вчителі початкових класів, які  будуть працювати  з першокласниками у 2019/2020 році і  мають реалізовувати  освітні зміни відповідно до Концепції Нової української школи кожен у власному класі, розпочали очне навчання на базі Крупецького ліцею. Саме педагогам відводиться ключова роль в реформі загальної середньої освіти. Це означає, що необхідно переосмислити сутність соціальної і професійної місії вчителя. Здатність творчо працювати, приймати нестандартні рішення, уникати шаблонів і стереотипів, організовувати культурно-мовне та освітньо-розвивальне середовище – такими є критерії професійної компетентності фахівця початкової школи сьогодні.

15 грудня 2018 року завершила свою роботу  настановчо-очна сесія навчання вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти району, Крупецької сільської ради, Ганнопільської сільської ради, Берездівської сільської ради. Мета перепідготовки — зробити так, щоб усі вчителі Нової української школи володіли сучасними практиками, технологіями, методиками, формами і методами роботи на засадах інноваційних освітніх підходів.

Реалізацію змісту сесії забезпечували вчитель початкових класів  Цвітоського НВО, тренер Пухова Оксана Миколаївна  та  працівники методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту Славутської РДА.

Заняття з елементами тренінгу були  спрямовані на вдосконалення компетентності педагогів щодо саморозвитку та успішної самореалізації в професійній діяльності на основі чітко визначених засад Концепції Нової української школи.   Учителі обговорили перші кроки роботи на інтерактивній онлайн-платформі з підвищення кваліфікації та вирішували організаційні питання щодо проходження онлайн-курсу. Педагоги ознайомилися з мотиваційними дослідженнями Українського інституту майбутнього щодо того, як сприймати постійні зміни в освіті і як управляти змінами та залишатися задоволеними. Учасники ознайомилися зі змістом Типової освітньої програми підвищення кваліфікації та формами її реалізації. Виконавши руханку „Фруктовий салат”, учителі об’єдналися для подальшої роботи у групах, та сформували „Кошик очікувань” від роботи під час сесій. Нова місія педагога розглядається в контексті європейського професіоналізму із збереженням кращих ментальних українських характеристик, європейського виміру педагогічних якостей. Тому  наступним етапом роботи було знайомлення  із західними моделями освіти США, Польщі, Болгарії, Фінляндії та аналіз освітніх запозичень у роботі української початкової школи. Через взаємодію в командах вчителі  опрацювали інформаційний матеріал, переглянули відеофрагменти та, скориставшись  експертними картками, презентували підсумки роботи.

Емоційним тлом заняття та ресурсом для удосконалення професійних умінь стали практичні вправи  для розвитку дрібної моторики.

Учителі мали можливість анонімно ставити запитання, відповіді на які готували модератори заняття.

На короткий час „ставши дітьми”, педагоги виконували завдання, які допомагають встановити взаємодію з учнями та навчити їх комунікації, сприяють формуванню навичок співпраці, забезпечують природній і зрозумілий освітній процес.

Лариса Рогальська, методист РМК 

 

Web-адреса: slr-vo.gov.ua/news/id/3270 | Переглядів: 107Дата публікації: 14:07 26.12.2018
Версія для слабо- зорих